IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Friday, June 26, 2009

zaman persekolahanku..

time aku duk menung2 sengsorang kat umah nie, tetibe teringat zaman kanak-kanak aku yang sangat ku rasakan buruk sekali..hehe..dulu time aku kecik, org tua2 kata budak berhingusan lagi, aku bukan le sorang budak pompuan yang sopan...aku tersangatla nakal...besela, walaupun mak aku garang gler time tu...aku juz takut ngan mak je..ngan abah aku boleh buat main2. Tapi ngan mak ntah napa, aku begitu takut sekali ngan die...sekali kene mesti tak nak buat dah..tapi time tue budak2...benda2 yang dilarang tue le aku nak buat pun hehe....

aku tadika umo aku 6 tahun, masa tu may be mak aku nak le anak pompuan dier nie kuat agama kut...siap anta aku sekolah PASTI lagi kat KG DUYUNG, KUALA TERENGGANU. time tu aku p sekolah tue naik van..agaknyer tahun 1992 kut..kalu tak silap aku le...aku ingat lg, bile pegi sekolah aku tersangat le kemas dan wangi...selepas di adun oleh mak aku...bile balik sekolah macam anak yang terbuang je..comot tak ingat..time tu jaga2 la ngan mak, mak akan menunggu aku didpn pintu umah sambil memegang rotan buluh..huh takutnyer...tapi aku tak penah serik, aku akan balik ke rumah dengan keadaan yang sama....bikin hati mak panas....aku kat sekolah nie..belajar banyak benda tapi satu pun aku tak penah ingat...yg aku ingat time paling besh, time makan....zaman nie aku ingat nak main je..kawan2 aku semua lelaki, tak ada sorang pun kawan pompuan..may be deme tak sebulu ngan aku kut...hehe...reda jela...aktiviti aku masa sekolah main, panjat sana panjat sini dan pelbagai aktiviti lagi aku lakukan....sampai cekgu pun tak tak nak buat apa...deme ngadu kat mak je...balik umah siap le kene rotan...hukhuk...sakitnyer...tapi aku tak penah nak tobat...lagi teruk adalah................

dah abih sekolah tadika nie, aku dimasukkan ke sekolah rendah..yang SEKOLAH RENDAH KEBANGSAAN BUKIT TOK BENG, KUALA TERENGGANU. start tahun 1993-1998, time nie pun sama....aku tak penah nak belajar..tu le..sekarang nie aku rasa macam terkilan sebab aku tak berapa nak pandai..hehe...tapi time ni memang besh...aku kalu pegi sekolah tak penah nak takut...ntah aku rasa sonok..may be..sebab aku nak lari dari mak aku kut..sebab mak aku kan, dari kecik sampai le beso..tak penah nak bagi aku main kat luo bersama teman2..dah le time tu aku sengsorang je kat umah..sian kat aku...disebabkan rasa takut ngan mak, aku menurut kata mak...hehe...tapi sejahat2 aku kat sekolah, aku ni pengawas sekolah tau...pengawas sekolah yang nakal...aku ingat lagi time aku darjah 5, aku ditugaskan menjaga tempat letak basikal....tetibe aku tertarik dengan satu basikal, basikal tu waktu tu kire baru dan canggih le..aku tertarik lalu usik le sikit speed basikal tu...dah owner punyer basikal marah gler...siap report cekgu lagi...ish2...may be...basikal dier rosak kut...cekgu time tu marah gler kat aku....erm...nak wat macammana tangan aku memang tak diam...hehe....tapi tule org kata, pengalaman mengajar kiter erti kehidupan sebenarnyer..memang aku akui mak aku time aku kecik dier tersangatle garang...waktu tu aku selalu ingat mak tak penh nak sayang aku...aku selalu dirotan...sampai aku memberontak...besela...budak2...hehe...

habis darjah 6, aku masuk ting 1 kat SEKOLAH MENENGAH IBRAHIM FIKRI, KUALA TERENGGANU. aku start masuk tahun 1999-2001 je...abis PMR aku pindah sekolah...bapak aku dah pencen kene le...balik ke tempat asal ipoh...kat sekolah nie...aku dah berubah sikit...baikla dari dulu...tapi time ting 1, aku tak nak gak belajar...asyik nak ngorat je...main2..tido dalam kelas...dalam kelas aku duk belakang sekali...subjek aku tak suke matematik ngan BI.ish, cukup menyampah...dah sekolah petang mata nie...memang suke tido...so aku tdo le dalam kelas,...sian cekgu tu ngajo aku yang tak dengo ajo nie..tpi masuk ting2-3 aku berubah 100 %, memang aku berubah...aku duk depan...subjek aku tak gemo pun aku gemo..maybe cara pengajaran cekgu tu membuat aku tertarik untuk mempelajari subjek tersebut...lagipun, mak aku penah tak nak cakap ngan aku sebulan sebab aku gagal dalam 4 matapelajaran...semua E...mak memang marah gler...aku sedih time tu...barule aku tau erti kasih sayang mak....dan sejak haritu aku aku belajar bersungguh2...sehingga aku beroleh kejayaan PMR tue..
oklah keputusan aku..tak dela gagal...hehe

pembukaan sekolah ting4 aku masuk sekolah baru, SEKOLAH MENENGAH KG PASIR PUTEH, IPOH. erm...time nie...aku tak de teman..semua benda aku buat sendiri...sampai le aku ditempat dikelas 4 sains 4...disitule permulaan aku mengenali teman2 baik aku....sonok gak duk sekolah nie...sekolah nie rekod aku baik...may be aku dah tua agaknyer...faktor usia juga mempengaruhi watak aku disekolah kut...hehe...may be...kat sini aku tak berapa aktif, dari pelbagai segi....sukan...kokurikulum...ish2....teruk tul....tapi kelas 4 sains 4- 5 Sains 4 memang besh...........

No comments:

Post a Comment