IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 9, 2009

Anak mak

baby mak nie bila erk nak kua...mak tak sabo nak timang, nak cium, nak gigit...hehe..tak sabo rasanye nak menatap wajah comel ciptaan tuhan nie...tanda cinta mak pada ayah..lagi 5 hari, ayah nak sambut besday...die harap hadiah hari lahir die, dengan kelahiran baby tersayang..mak dah prepare banyak barang untuk anak mak nie...opah pun duk sibuk, jahit barut, sarung tilam..kdg2 mak tersenyum sendiri, agaknyer opah tak sabo nak tengok cucu sulung dier kut....anak mak nak tahu, semalam ayah sedih sangat, mak pada permulaannya pun tak tahu apa punca kesedihan ayah....tapi lepas mak pujuk..baru ayah citer...rupernyer ayah sedih, sebab atuk ngan opah belah ayah, tak sempat nak tgk cucu anak bongsu dier nie,,,time mak ngan ayah kawin dulu pun macam tu jugak...ayah sedih...tapi nak wat macam..dah itu ketentuan tuhan...tapi kiter patut bersyukur..sebab belah mak, opah anak mak nie banyak...hehe...x pelah mungkin ada hikmah disebaliknyer...

kdg2 mak terfikir cepatnye masa berlalu, mak bakal melahirkan anak mak...rupenye mak dah nak jd mak rupenyer...bukan mak tak percaya, tapi mak terkejut secepat nie mak akan bergelar mak pada anak2 mak nie...bila mak rasa anak mak nie bagi respon bile mak belai, berbual2..mak rasa macam nak menitis air mata...anak mak faham akan perasaan mak, faham apa yang mak katakan....tiap2 malam, anak mak aktif sangat, sampai mak tak mampu nk melelapkan mata...ayah selalu cakap, jangan le buat mak macam tu...sian mak...anak ayah baik kan...pastu anak mak pun bagi respon, tendang tangan ayah...ayah tersenyum manis...mak rasa bahagia....

erm...syg, nanti dah beso jadi manusia yang baik..mak selalu doakan untuk anak mak..yang baik2 sahaja..belajar sungguh2..jadi anak soleh dan solehah..jangan nakal2...dengo cakap ayah, mak...org tua....mak nak anak mak nie jd manusia berguna....hehe....apapun mak doakan semuanya selamat nanti...Amin

1 comment:

  1. ameer pun cucu sulung belah femly nolida...tentu ler syok

    ReplyDelete