IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Monday, November 23, 2009

PJJ (perkahwinan jarak jauh)

aku dah lama nak post citer pasai PJJ ni...coz aku baca wan nadiah punyer blog ritu....tapi tule, ada je koje nak wat kat umah ni...sampai aku bukak tenet...aku lupe nak tulis blog pasai nie....bukan nak komen apa2 pasai PJJ nie...juz nak bercerita aku pun penah gak rasa PJJ....hehe....

pas kawen, tak sempat nak p hanimoon...aku kene balik kuale lumpur, yele...aku kan kawen time aku belajo...tule sape suh kawen time belajo...kan kene duk jauh2....2,3 hari pas kawen aku terus balik tempat belajo aku...huk huk sedihnyer....tapi nak wat cammana aku kene gak menjalani tanggungjawab sebagai seorang pelajar...lagi sebulan aku nak habis study.....huh...tapi time ni aku tak rasa apa2....rindu tu ada la...tapi tak le serindu2nyer....biasa2 ajek...sebab memang kami berdua ni jarang berjupe....sebelum kawen pun jarang jupe....so macam dah terbiasa....hehe....tiap2 minggu aku terpaksa balik...dari KL balik Ipoh nek bas Plusliner..merempuh highway selama 3 jam...penat...

letih memang letih....hanya tuhan saje yang tahu...terutama time bulan pertama aku ngandung....org pertama dapat tahu keputusan bahawasanye aku ngandung bukan la hubby aku....nak tahu sapa Lina Idayu....die insan pertama dapat tahu aku ngandung...dan die le juga duk teman aku beli pregnancy test kat watson IoI mall....TQ ina....hehe Jasamu dikenang....nasib bek la...time bulan awai-awai kandungan aku ni...tak dek apa2 jadi....yele...aku berulang-alik nek bas,,,angkat beg berat....huhu...kuat juge aku ni erk....

pas abih je...final exam....sebulan aku bercuti time sebulan tu le...baru le aku merasa jadi isteri kepada suami ku ni...yele...dah duk sekali..erm...bahagia time nie...tapi kejap je...bulan 1 sampai bulan 4 aku kembali membujang duk kat ipoh...hehe...aku kenela plak menjalani pratikum kat ipoh....time ni baru le aku rase cam sedih sngat....rindu sangat2...kalu boleh aku nak berulang-alik dari kuale kangsar- ipoh...tapi tule mak ngan hubby tak berapa setuju..aku kan berbadan dua...terpaksa la, aku berjauhan ngan hubby aku selama 4 bulan...sedihnyer...aku p klinik check up tiap2 bulan sorang2..p pratikum sorang2 nek moto....huk huk....sedihnyer..barule aku terasa, kerinduan dan kekosongan....tiap2 minggu...hubby aku datang ipoh...

dan sekarang nie...aku dah tak berjauhan ngan hubby dah...hubby pun tak leh berjauhan ngan aku...coz ada Amirul...betoi kata orang, anak ni pengikat kasih suamiisteri...time aku dlam pantang hubby sanggup berulang dari kuala kangsar ke ipoh coz nak main ngan hero die yang sorang nie....sampai demam2 la die...hehe....

sape2 yang PJJ tu, hope sabar le...kadang2 PJJ ni ada kelebihannyer,...jarang jupe, jarang le gaduh...hehe, mesti kite akn lebih menghargai pasangan kite....herm...apa le aku duk merepek nie,,,,tak pelah...aku nak p masak jap....nanti sambung lagi erk...BYE...

No comments:

Post a Comment