IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Thursday, February 18, 2010

Adakah isteri yang bekerjaya tu pasti isteri yang mithali?

huhu...entri ni aku tulis coz hati aku tersentap ngan statement someone....

"Napa ko tak keje.....tgk my wife ni ha...isteri mithali, bekerja saling bantu-membantu...tak keje wat apa je kat umah..bukak pesbuk..komen sana, komen sini....x paedah langsung..."

lebih kurang la statement die...watak dirahsiakan..kut2 ada yang terasa....
huh!!! sungguh kuang aja statement die....aku betul2 tersentap...aku diam membisu seribu kata..bila mendengar ayat tu kua dari mulut die...huh...nasib bek ko tu laki kawan aku....kalu bukan, dh lama aku blah tinggai ko buta2 kat situ....

huh....
napa aku duk umah, duk lepak je ke....napa surirumah tangga sepenuh masa ni tak cukup mithali ke....????.... memasak, mengemas, menjaga anak...

hubby aku pun tak bising2 yang die sebuk apa hal...ada nyusah hidup ko ke....susah hati ke aku duk lepaking kat umah...ke ko tu jelesh...huh....aku betoi2 sakit hati dengan statement yang sangat kuang aja tu....

okey....hubby aku cakap...lantak la die nak cakap apa....janji abg mampu tanggung semuanye...walaupun ayang tak keje...kite masih mampu makan kan....masih mampu berdikari kan....tak penah sepanjang perkahwinan kite, kita kelaparan kan....lagipun abg tak nak ayang keje...sapa nak jaga mirul nanti...die cakap tak pela...die tak de anak lagi...lagipun mak bapak diorang dekat....okey...sejuk skit hati aku......

oke...buat die...ingat...jangan ingat isteri yang bekerjaya tu cukup mithali....huh...ingat2 la sendiri....buat darah aku naik je...bila ingat balik...blah la lu........

No comments:

Post a Comment