IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 21, 2010

Perancangan kewangan keluarga...

sejak jadi Isteri kepada Shahazanor zaki Bin Zakaria nie...aku ada jawatan tau..jawatan aku adalah ketua kewangan...hehhe

akulah yang menguruskan perbelanjaan bulanan keluarga nie...

best jugak...tapi penin sikit..sebab aku kene bajet ringgit malaysia ni, sampai nak dapat gaji bulan depan...

aku jugak turut menyediakan sebuah buku, kiranya buku akaun la...

tuk kuar masuk perbelanjaan bulanan....

di sini la kita dapat memastikan di mana pergi melayangnya ringgit malaysia....

so, aku jadi lebeh berhati2 tuk berbelanja......

bukan mudah sebenarnya menjadi ketua kewangan nie...lebey2 apabila hanya seorang je yang bekerja...sian cik hubby aku...

bukan aku xnak keje...tapi keje xnak kat aku...kekeke...lagisatu, cik hubby aku nie...bukan nak bagi aku keje sebarangan....katanya "bialah die bersusah payah mencari wang ringgit...dia nak aku sambut die balik keje, dengan senyuman...."

oke...aku sentiasa menyambut kepulangan beliau dengan senyuman...:)

eh...berbalik pasai perancangan kewangan keluarga...setakat nie, Alhamdulliah...kewangan keluarga kami stabil...cume, nak beli rumah..kene tunggu sikit lagi...sabar erk wahai ain...

hehehe,,,,ni betoi2 menguji kesabaran aku..tapi betul la org kata, kalu kita x redha, kita xkan ikhlas buat sesuatu benda...sekrg ni aku cuba untuk redha...dan hasilnya, aku tenang dan ikhlas dalam melakukan kerja rumah...walaupun kadang2 aku membebel....kekeke

oke la...tak tau sebenonya nak menulis apa...motivasi untuk diri sendiri....jadikan lah tugasan dirumah sebagai ibadah...

No comments:

Post a Comment