IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Monday, December 6, 2010

Pantang Org tua...

Salam 1 Malaysia...

Lama juge aku tak menulis pada Blog nie...
bukannya tiada masa..kemalasan yang menguasai jiwa dan naluri ini...hahaha....
gler, tekanan aku...kalau kemalasan ini tetap setia dengan aku..semua kerja kat rumah tak boleh nak di selesaikan dengan segera dan sempurna seperti biasa..aku tgk rumah pun tak lalu dah...dengan habuknya, rambut sana sini, lantai tak bermop..aih...
Apakah jenis penyakit aku kali ini..?bukan saje2 nak buat malas..tapi memang sangat malas.....
Aduh!!!

yg heran tu...makan tu tak dela plak nak malas....badan..badan...ponat eden ghupe ini!!!
time2 cenggini, baru teringat mak..kalu mak ada kan best...boleh la manja2kan badan nie..dengan berbaring aje..hahaha...udah2 jgn nak berangan wahai Norain..kamu tu dah beso..dah kawen dah pun, jgn nak malas2 ghupe nie....nasib baik la suami aku sangat memahami...Terima kasi syg!!!

okey la..kat sini aku nak share sikit ttg pantang larang org tua..:-
pengalaman mengajar aku segalanya hahaha...

  • jgn minum ayo kelapa ngan ayo nenas pd trimester pertama takut nnt gugur lak...
  • jgn mandi malam, nnt takut ayo ketuban banyak dan membahayakan nyawa bayi
  • Elakkan pakai baju yang berbelit2, nanti takut tali pusat bayi terbelit2 dan bayi akan tercekik
  • kurangkan makan pisang, takut rambut bayi lebat ataupun takut bayi kene kunin...
  • kurangkan makan buah oren, takut bayi banyak kahak
  • jgn makan nasi semalaman, takut kepala bayi beso..sukar untuk bersalin...
  • jangan duduk atas bendul pintu, takut nnt bayi susah nak kua...
aih banyak lagi...apapun yg penting..setiap ibu yg mengandung pastikan anda menjaga tingkahlaku dan percakapan...sepanjang kehamilan.Apa juga yang dilakukan oleh ibu akan diwarisi oleh anak yg dikandung.Wallahuallam.

1 comment:

  1. ain, aku selalu duduk atas bendul pintu. emm patutla mak mertua aku larang sokmo aku duk situ. hehe

    ReplyDelete