IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 8, 2012

Permainan politik

Siyes, aku mmg x suke politik… mmg x tau apa2 pasai politik… dan xnak amek tahu apa itu politik…tapi sejak dah bekerja ni, secara x langsung kerja aku mmg perlu ada campur tangan politik… dan bertambah2 bencinye aku pada permainan politik… aku x kata aku sokong kerajaan ataupun pembangkang yg pasti undi tu satu kerahsiaan… tak kira la ko nak pangkah pembangkang ke kerajaan tu ko punye hal.. ko punye suke…


Yg aku x suke ni, ko x suke pembangkang… ko kutuk2 pembangkang… bukak citer tu.. bukak citer ni… dan yang si pembangkang ni plak… ko tak suke kerajaan… ko bukak keburukan kerajaan… campor plak hal-hal ugama… apa dah hal… ko nak main politik main jele, tak payah le nak masuk hal-hal ugama… menyusahkan… dan amat memalukan…

Lagi ko x tau apa2 pasai politik.. xpayah nak hentam kromo je.. nak masuk perhimpunan itu.. ini… x ke menyusahkan diri sendiri dan masyarakat yang lain… alahai, aku pun xpaham… kot iye pun nak menegakkan agama guna la pemikiran …. Gunakan sebaik-baik akal yang Allah bagi..

Ko x suke, ko punye suka.. tapi jangan sesekali membuka keburukan orang lain, menjaja citer yang menimbulkan fitnah.. bak kata aku… “ Biarkanlah dia dengan gaya die, dosa sendiri2 tanggung. Bukan dengan cara menjaja keburukan orang, ko pasti ke ko tu masuk syurga…” Sekian. Terima kasih…



Mood : Sesak dan menyesak…

P/S :Undilah secara sihat… yg penting jaga amal ibadat kita sendiri..

- Keje aku pun naik susah…

No comments:

Post a Comment