IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Saturday, July 7, 2012

7.7.2012

Assalamualaikum....

Mood : nak celebrate bufday hero tecik aku nie...

7.7.2011 - 10.51 am, lahirlah lagi seorang umat islam di muka bumi ini... lahir di Hospital Permaisuri Bainun dengan seberat 2.8 kg, kecik sikit dari abg die... dlu abg die 3.25 Kg... tak pela.. janji selamat Alhamdulliah...

umo sehari kat spital, baru kua labour room nih...

time menyusukan die, zaman berpantang dlu.. aihh, rindunye.. nak susukan die..

tangan sekecik yg sentiasa mak syg.. sehingga hujung nyawa mak... InsyaAllah

kini 7.7.2012 - tgh ingat detik dan saat time nak melahirkan anak mak... bertuah sebab masih lagi merasakan nikmat bersalin.. nasib baik masa tu, mak amek cuti 2 minggu lebeh awal dari due die.. rupe2nye instinct mak betoi anak mak nak kua lebih awal seminggu dari jangkaan die... kalu x tentu mak akan sorang2 lagi mcm time mak bleeding dlu.. duk wad sorang2, tahan sakit sorang2 takde ayah di sisi... :( ...
Imbas balik :

sekarang jam dah menunjukkan 8 pagi.. time ni aku tengah tahan sakit, start dari 7 pagi.. bangun je tido, aku solat subuh macam biasa, tapi menjelang jam 7 pagi.. perut aku mula sakit..memulas2... setiap 15 minit sakit tu datang dan pergi... serba tak kena rasanya... baring x kene, duduk x kene... En.Suami plak.. tengah nyenyak tido.. tak nak kaco die.. sebab dah biasa sakit cenggitu.. menjelang pukui 9 pagi, sakit tu semakin kerap...rasa nak terbuang air besar.. memulas2 teramat.. tapi ati tu berdegil tak nak ke Hospital sebab tak nak masuk wad cam bleeding dlu.. mencik.. setiap 5 minit sakit tu semakin kerap... atas nasihat mak, aku pergile jugak ke Hospital.. tu pun dalam pukul 10.15 baru kua rumah.. Degilkan aku... dalam perjalanan tu En.suami bawak laju nak rak tgk aku teruk duk tahan sakit.. naik cenggang2 kaki.. hoho.. sakitnye hanya tuhan sahaja yang tahu... perut mengeras tak tentu pasal huhu.. masa tulih ni terbayang2 sakit tu...

sampai Hospital dalam pukui 10.40 pagi... time tu ramai betoi org nak bersalin.. aku pun kene tunggu turn.. masa turun kete, ain ketuban aku dah turun... laju.. macam buang air kecil.. masa nak tunggu turn tu jugak air ketuban aku turun jugak... habis lantai hospital tu.. En.Suami aku balik ke kete sebab tadi cari parking tak jupe.. hoho... time tu jugak le.. aku menjerit kat ruang depan tempat tunggu nak check tu... kata baby nak kua.. tergocoh2 nurse amekkan kerusi roda... tolak aku masuk labour room, labour room pun x berbukak lampu dah.. nurse suh tahan nafas sebab nak bangun dari kerusi roda ke katil.. kalu tak tahan nafas, memang aku tak leh nak bangun.. serius rase baby tu betul2 kat tempat nak kua..sakit die, rase nak teran je keluar... masa tu macam dalam TV kat wad kecemasan je.. yele, sorang nurse duk cucuk aku sana sini.. sorang nurse duk tgk baby kat bawah.. sorang nurse duk suh aku teran.. bile aku teran sekuat ati baby dah kua sikit.. tapi kaki aku terkepit sikit.. sebab duk tahan sakit.. datang nurse lagi sorang marah aku.. kata ni baby ke berapa.. aku cakapla anak ke 2.. aih.. mcm tak reti nak bersalin je.. amboii nurse ni.. kang aku sekeh kang baru tau.. dah benda sakit.. die akan bertindak di luar jangkaan.. nak kata banggang, tapi keje nurse...  lagi sorang nurse time aku teran2 die tlg angkat kepala aku.. supaya proses meneran menjadi lebeh mudah.. Alhamdulliah.. dah habis part bersalin...

part menjahit tu.. Alamak, aku memang kalah.. sakitnye.. rase nak terajang je doctor tu.. time nak ubuh ubat bius 7 tempat tu.. adui.. sakitnye... tak tau nak explain camne sakit tu... time masuk jarum.. time die jolok2 nak cuci darah kat dalam tempat nak jahit tu.. huh.. rase nak demam...

tapi tu setahun yang dlu... sekarang Muhammad Fakhrul Mukmin Bin Shahazanor Zaki dah membesar bagai juara.. luv him so much..

time die suke selimut very much... rase diri dilindungi

mata die buat mak rindu sangat2 kat die... always miss him...

rambut sebelum botak.. opah kerat macam budak penan.. huhu
semoga anak mak menjadi insan yang berguna, yang soleh.. dan menjadi umat islam yang sejati Amin.

No comments:

Post a Comment