IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Friday, October 2, 2009

hidangan terbaru....percubaan yang baik...


ni le udang galah yang dibeli hubby aku kat kolam membe die....sekilo rm 30..beso2 udangnyer...aku berfikir sejenak..nak masak apa erk...???think..think...da..da...idea is coming...aku nak masak udang galah goreng berjintan...jeng2,,



menu ni aku tgk dlm tenet hrtu...so aku nak mencube la...adakah masakan aku ni menjadi...



mule2 bersihkan udang tersebut...dan gorengkan dulu....mcm kt atas ni...



ha,...ni adunan bawang putih, bawang beso bersama cili kering di blendkan...and tumiskan dier bersama serai...pastu dah jadik naik minyak masukkan santan bersama jintan manis dan jintan putih..tumis sampai pecah minyak dan msukkan udang...yang digoreng...



jeng2.....siap.....sedap, menyelerakan.....


apa lah mak aku ni duk masak...sedap ke masalahnyer...hehe...apa2pun mak tetap the best...hahahaha, selamat mencube...





No comments:

Post a Comment