IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Thursday, October 22, 2009

perkembangan Amirul...

20 hb 10 haritu..aku bawak Amirul p klinik kesihatan ibu dan anak...untuk monthly check up...bagi mendapatkan suntikan dan pemeriksaan biasa cam ukuran berat, panjang...misi akan tanya anak dah pandai apa....n banyak la persoalan dan kemusykilan kte leh tanya kat misi tu...
untuk timbangan berat Amirul kali ni, mirul naik 760 g...bulan lepas berat die mencecah 6.38 kg...bulan ni lak, 7.14 kg...time nak timbang tu cam besa la..kalau baby wajib kene tanggai baju..bio deme BOLIN je..pas timbang..kene ukur tinggi lak..tinggi mirul 66 cm...mmm tinggi gak anak ku ni...macam mak jugak..
kali ni Amirul kene cucuk imunisasi kali ke 2, DTap-IPV/HiB bagi dos ke dua...cucuk pertama mirul demam jugak sehari...tapi yang aku kagum terhadap hero aku ni..kene cucuk..tak penah nangis...heran aku..die ni tahan sakit gak...sesetengah baby kalu dah kene cucuk tu..meraung...die ni senyap je...misi pun selalu puji die...hehe...kuat beno anak mak ni...

perkembangan Amirul lak, die dah pandai senyum, menjerit...mengagah,,,,dan pandai isap jari..bila pegang pandai nak melompat...bila org angkat...menjerit gembira..agaknyer die letih kut asyik baring je..ehehe....bila nak susu..mulala kaki die cam start moto...pandai nak angkat punggung..tapi tak pandai nak ngiring lagi..huhu...Amirul dah pandai kenal org terutama mak die...pantang nmpak atau dengo suare mak dier pasti dier berusaha mencari mak die sampai jupe...huhu...klu ayah die cium kuat2 ke, die pndai marah...nk tumbuk la..menjerit la...sampaila dier menangis...Amirul klu marah sangat2..susah nk pujuk...huhu..keras beno hatinyer...

seronok tgk gelagat dier..tiap2 hari ada je yg bikin wat hatiku gembira tgk dier..terutama bila aku tgk amirul tido....lasak...huhu...dan aku gembira tgk anak aku semakin membesar..

No comments:

Post a Comment