IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 13, 2009

Tanggungjawab Isteri Dan Emak

hehe..dah lama tak tulis blog nih..sekarang aku ada kerjaya baru...bercucuk tanam di facebook,hehe...erm...bila aku ada free time, aku upgrade le aku nyer ladang tu..sekarang dah membesar, mcm2 aku tanam...selain tanaman ada aku bela binatang peliharaan....

harini aku nak citer pasai apa erk...erm...harini suamiku yang tomey tu...pg penang..ada kursus selama 3 hari 2 malam...tinggai la aku bersama anak tercinta...menurut beliau, beliau menghadiri kursus ICT,hurmmm....harini sungguh busan...pagi ni aku nak bercerita mengenai tanggungjawab aku tiap2 hari....

pukui 6 lebih aku bangun..coz nak solat subuh...pastu aku wat le apa yang patut di ruang dapur tu..buat ayo tuk suamiku, wat bekfas..tuk dimakan..basuh pinggan dan seangkatan dengannye...then, aku mula mengutip baju kotor untuk di basuh...kutip..kutip dan kutip lagi...pastu aku menyapu sampah...rumah ni kene rajin menyapu sebab tiap2 hari ada je habuk..dan persekitaran yang berabuk tak elok tuk pertumbuhan Amirul..hehe...sapu..sapu dan sapu lagi...mop lantai....dah pueh hati...

opss...lupa lak nak kejutkan suamiku tuh..die ni kalu tak kejut...tak p koje le jawabnyer...lepas kejut die...aku mula menukarkan pampers Amirul...dah lenjun...banyak beno die kencing...pas tu susukan Amirul..die tdo balik..kalu Amirul tido balik, senang la aku nak mengemas rumah...hehe tanpa gangguan die yang gemor menjerit nih...
pastu aku uruskan pakaian suamiku ni..makan pagi die...dan tgk die p koje...aku terus sambungkan keje yang terbengkalai td...pas siap semuanye contohnye...basuh baju...basuh bilik ayo ke, (kalu rajinla), basuh toilet...sapu kat ruang halaman luo...kotor gler...barule..aku kejutkan anak ku itu...dalam pukui 9 lebih jugak la...

aku mandikan pulak Amirul lak...wangi2 kan die...main ngan die jap...dah letih aku bagi susu, die titon balik...giliran aku makan lak...lapo nih..sambil makan bukak tenet...tgk facebook, blog, friendster, email dan YM....dalam kul 11 lebih aku mula menuju ke dapur...nak mereka2 masak lak...kalu aku malas, aku tunggula suami aku balik...aku dan dia masak sama2...hehe...kalu aku rajin..aku masak la....habis masak...anak aku bangun blik....lapo..bagi susu...dia main2 jap...pastu tido balik....

aku lak mandi2 dan solat zuhur..pastu tgk Manjalara, Secantik dan seburuk rupa..pastu tido kejap,..letih...dalam pukui 4, Amirul bangun nak susu...bagi susu...pastu mandikan die...bagi pakai baju tido...bagi susu balik...sambil tgk citer sumpah bunian...sambil tgk Facebook dan BerYm jap...pastu aku solat...bila malam menjelma dalam pukui 10 lebih aku tido la..begitula rutin harian ku...letih sangat...tak taula kalu aku koje macam mana....???agaknyer makin kurusle aku....

No comments:

Post a Comment