IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Monday, December 7, 2009

pengalaman Breastfeeding...

pengalaman Breastfeeding adalah pengalaman yang menarik bagi setiap ibu2...macam aku gak..pertama menyusukan anak...aku terasa amat kekok...huhu...cara nak pegang bb, pastu lak susu cam tak nak kua...sib bek ada misi..memberi tunjuk ajar kepada ku...huhu...misi kat dalam spital ipoh tu...tak benarkan kiter bagi bb susu botoi...huhu...bb aku time tu lak..asyik nangis ajek..yela...bersalin kul 5.25 ptg...tapi dapat susu pukui 10 malam...mana tak melalak budak tu..lapo...

sian aku tgk die asyik nangis je...dah le sore tu nyaring....dapat je nenen terus senyap...sekali dpat minum lama gler..dari pukui 10 lebih tu sampai pukui 2 asyik terperap je kat nenen...huhu....misi cakap...bby lelaki memamg kuat minum...huhu..sabo jela...siap pedih2 la breast aku...

2,3 hari breast aku luke akibat cara hisapan yang tidak betoi...huhu...sakit gler...xboleh kene sentuh apatah lagi nak bagi susu kat baby..terpaksala aku pam..dekat 2 minggu jugakla aku mengepam susu..cara manual..penatnyer..susu lak sikit je kua....terpaksalah anak aku, aku bagi susu formula...tapi tule..bila dier minum susu formula, dia asyik muntah...cara muntah lak menakutkan...siap kua ikut idung...huhu..dah le kecik lagi...cara penafasan pun tak berapa stabil...aku tgk die cam lemas ajek...cuak jugak la aku...pastu...aku bertekad untuk tidak memberi susu formula lagi...

aku berusaha mengepam susu...bila time emergency case je aku bagi susu botoi...tapi hasil usaha aku berjaya apabila aku berjaya mengepam lebih banyak susu....aku baca buku, cara isapan yang betoi...dan aku try...selepas pulih dari kelukaan ku tu...aku cube menyusui bby macam biasa...mula2 die cam susah je nak accept breast aku..tapi aku paksa2 jugak...siap muntah2 la xmo isap...aku sedih time tu...tapi aku berusaha jugak la...dan hasilnyer sampai sekarang anak aku xmo isap susu botoi...hehe...hanya susu dari ibunye saje dapat diterima olehnyer....

huhu...alah bisa tegal biasa..tapi tule...bila die xmo minum susu formula...aku nak p mana2 tinggai dier kat opah dier pun tak boleh...ate die xmo minum susu formula...terpaksala aku pam susu...untuk keperluan die...huu....macam2la budak amirul nih...hehe....

No comments:

Post a Comment