IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Thursday, February 11, 2010

Hidup Bermadu....

okey!!!
may be topik ni sangat sensitip bagi sesapa yg idup bermadu....
tapi topik nie tak ada kene ngene ngan sapa2 pun...
nape aku sentuh topik ni...bkn aku nak salah kan sapa2...suami ke..isteri pertama ke, isteri ke 2 ke..atau isteri seterusnye....
memang bagi si lelaki idup bermadu ni...sangat manis...indah, dan apa2 lah perkataan cinta yang besh...tapi deme kene la berani tanggung risiko...kdg2 deme ni pandai buat onar je...tapi tak nak tanggung sebab dan akibat yang bakal berlaku....

okey...contoh yang aku amek:-
Mak kandung aku sendri..adalah isteri pertama pada ayah aku...Alang Kamarudin....mak aku ni jenis lembut, rendah...dan bukan jenis penyerang....abah lak kawen lain tanpa pengetahuan mak...sewaktu mak ngah ngandung kan aku...so, apa korang rase???tak ke tindakan abah aku ni terlalu kejam...(bagi aku sangat kejam!!!)....dari apa yang mak aku citer...mcm2 la abah buat kat mak...tanggungjawab pun tak dilaksanakan dengan baik....okey!!!!...dan bla..bla...(aku tak nak ingatla benda benggong cenggini....)

buat sesapa la yg bakal menjalani idup bermadu....

suami :- sila la bersikap adil...berani menanggung risiko...bertanggung jawab...dan kalu ada bab serang menyerang ni be gentle ok...korang yang buat onar...so berani tanggung...ni x...dah pandai wat, berani nak lari dari kesalahan....korang sebagai ketua keluarga...kene bertindak..jangan jadik cam tikus....penakut...!!!!!

isteri pertama :- memang susah nak terima...ermm...yela, org kite semai cinta bertahun2 last2 kawen lain...uik...memang susah nak terima...tapi percayala...apa yang kiter terima ni..berbaloi di akhirat nanti....aku percaya la...yang penting...kite tak penah melakukan perbuatan melibatkan dosa2 besar..dan lagi penting...kita perlu laksanakan tanggungjawab kite seperti makan minum suami di jaga....dan segala2 sempurna...kalu suami nak carik lain tu..tu adalah kerja tuhan maybe takdir kite sudah tertulis cam gitu.....

isteri kedua :- okey...ntahle...kalu dah tau kita mengambil suami org...jangan la terlalu tamak....pelakuan perlu dijaga...contoh, jaga mulut tu elok2...tapi apa2pun...kalu boleh elak kawen ngan laki org..elak la...tak nak la...sebab kita kene tanggung bahana kemudian hari...ok.....


p/s:- jangan lak terasa hati apa yang aku mengarut dalam blog nie...aku menulis atas dasar pengalaman ibu tercinta aku....dan sewaktu dengannye....

dan emak la...paling tabah yang paling aku sayang....

No comments:

Post a Comment