IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Friday, April 16, 2010

Amirul dah 9 bulan

selamat kembali berblog...sudah lama aku tak mencatat sesuatu...ermmm....skrg Amirul sudah berusia 9 bulan...hehehe...semakin membesar anak mak ini...dan semakin lasak dan manja...aku akui Amirul seorang anak yang manja....paling manja dengan aku le...may be hasil dari penyusuan secara ekslusif...Amirul lebih rapat dengan aku, apa yang aku lakukan, Amirul pasti berada bersama aku...hehehe...hero mak ni...
sebagai contoh...kalau aku memasak, pasti hero aku ni turut sama membantu...hehehe...tolong menyelepahkan dapur...nak marah, tak boleh...biasalah bayi seusianya dalam proses belajar....biarlah die explore, orang kata itu cara mengembang otak die untuk berfikir....sejak dilahirkan, Amirul budak yang tak banyak ragam...Alhamdulliah...
9 bulan ni mirul dah pandai berlari didalam walker..hehe...kalu duk dalam walker tu...asyik berlari2 je die...laju je...dah menyemakkan rumah...dan fakta tentang mirul...mirul gemar bertukang...asal jumpa je benda, die akan mengatuk kat walker die atau dinding...alamat bisingla rumah tu....huuuhu....
sejak akhir2 ni, Mirul kurang berminat untuk makan...aku pun tak tahu apa silapnyer...kalu nak suap makan, memerlukan kesabaran yang tinggi...coz mirul suke simpan makanan dalam mulut...pastu suke main2...kalu aku paksa makan kang...alamat muntah la...huhuhu....dan aku mengambil alternatif lain, memberi die vitamin untuk meningkatkan selera makan...
Apa2pun mak nak Amirul tahu bahawa mak sayangkan mirul dunia akhirat...Anak merupakan harta dunia dan Akhirat yang tidak ternilai....semoga bila dewasa nanti Muhammad Amirul Ikhwan menjadi anak yang soleh, boleh membimbing adik2 yang lain dan menjadi khalifah Allah yang diredhai...Amin....

1 comment:

  1. kalau anak tak mo makan jgn paksa..sekarang ni ameer pun lebih kurang cam tu...berat badan dh turun....dari 10.1 kg turun 10 kg bulan lepas...kalau berat badan amirul naik toksah ler risau sgt...tapi kalau turn riso gak la....

    ReplyDelete