IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 7, 2010

Persiapan raya....

Assalamualaikum....salam 1 Malaysia....
hehehe.....harini aku senang melangut di depan laptop coz si kenit Mirul sedang tdo..
kalu tak ada je bunyik akan keluar dari mulut Dia atau mulut mak die...hehehe....
skrg ni mirul x macam time die baby2 dlu....senang di jaga....letak je atas tilam...main sendirian.....tapi..masa dah berubah...mirul pun semakin meningkat dewasa.....
banyak perubahan dan tingkahlaku yang baru dan akan beliau pelajari...yang menyebabkan aku tak boleh nak berehat walaupun seminit...cewahhhhh!!!! (ayat x ingat)....
itulah hakikatnya...kalu dah beranak kecik ni....aku redha, menerima anak se aktif beliau....hahaha....

okey....bercerita mengenai persiapan raya tahun 2010....inilah kali kedua aku beraya bersama suami dan anak tercinta...so, persiapan die pun agak meriah sikit..yang seronoknya bukan makbapak nya...tapi mak bapaknya seronok nak wat persiapan raya demi anaknya....haihhh....seronok tgk si kenit ni pakai baju melayu...smart aje....

yang beria2 seronoknya aku la...aku pun salah seorang pengemar shopping...so, aku pun nak la,,,plih yang terbaik untuk anak dan suami...hehehe....ttg kue raya plak...aku telah menyediakan 4 jenis kue...cukup la..bagi budak baru belajar macam aku nie....ni hasil dari tunjuk ajar mak..dan resepi dari internet...Terima kasih semua!!! jenis2 kue adalah seperti berikut :-
  • kue tart nenas....(my fav...)
  • kue mazola (cik hubby aku suke gler!!!)
  • kue semperit...(mmg kue turun temurun..)
  • dan kue arab ato makmo....(i like !!!)
tahun ni...aku akan beraya di sebelah keluarga cik hubby...walaupun, aku tak dak mentua...tapi aku ada kak ipo, abg ipo...dan pakcik2 sebelah cik hubby...dan pertama kalinya aku tak beraya bersama mak tercinta...oh sedehnya....dan aku akan kembali di samping keluarga pada raya ke 4...okey x...?nasib bek tak kawen ngan org jejauh...kalu tak meratap sayu aku hehehe.....ni la sikit sebanyak persiapan raya kami sekeluarga...malam nnt nak jenjalan kat pekan kuala kangsar..nengok2 barang yang ada...apa kata kita habis duit Raya yang kerajaan bagi sebanyak RM 500 tu...okey??? hahaha.....
p/s :- Alhamdulliah...rezki tuhan nak bagi....zakat fitrah pun bayo Alhamdulliah.....

No comments:

Post a Comment