IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Monday, October 25, 2010

Remaja skrg....

Assalamualaikum....
kali ini, aku ingin luahkan ketidakpuasan hati aku, ttg remaja skrg...
bkn aku nak komplen anak2 org...tapi aku nak mengomel ttg adik aku sndri...
Aduh...bukan nak buka pekung di dada...tapi bt ingatan utk remaja skrg....

ok, gambo di atas merupakan adik sy...walaupun kami adik beradik bkn seibubapa...tapi kami amat meyayangi sesama sendiri..begitu jugak ibubapa yang menjaga kami sejak dari kecil...mak ngan abah jaga dia sejak berumur 2 tahun, ibubapa dia ada masalah..dan bercerai berai...oke..!!
sejak 2 tahun sampai la skrg, die berumo 18 tahun mak ngan abah jaga seperti anak sendiri, tanpa terbelah bagi kasih sayang atas ktorang...tapi cara mak mendidik anak dengan cara yg tegas...
tapi syg...kenapa die sanggup bt mak abah menangis kerana die??melarikan diri, dek kerana tak sanggup dimarahi oleh mak...ohhh...alasan yg x bleh diterima dek akal aku...sanggupnya die buat mak ngan abah menangis bt kali ke2 atas kehilangan die...sesungguhnya die sangat kejam menghukum...aku akui mak amat tegas dalam mendidik anak...ohhh...aku sedih melihat mak menangis...
ini merupakan kali 2 die melarikan die..mak n abah dah mula tawar hati...katanya, biar la die menentukan kehidupan masa hadapan die..mak n abah dah berikan ilmu dunia akhirat secukupnya..ikutkan lah die yang mencorakkan kebahagiaan die di masa hadapan..ohhh..aku faham perasaan mak..sebab aku juga merupakan seorang ibu....
bt adik yg bernama Nabilah Nurani...berbahagialah dengan jalan yang kamu pilih...walaupun mak n abah bukan ibubapa sebenar kamu..tapi fikirkan tttg pengorbanan mereka terhadap kamu...dari kecil sampai la kamu beso panjang...fikirkan la...kamu pun dah besar...
p/s : kenapa la tak dari kecik je ko larikan diri erk??

No comments:

Post a Comment