IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Sunday, July 10, 2011

Pengalaman yang menakjubkan...

salam satu malaysia....

Dah lama x mencoret kat blog nie.. maybe ketiadaan masa dan idea untuk mencoret sesuatu di dalamnya... okey... skrg aku ada citer yg nak aku share kat sini.. pengalaman yang sungguh menakjubkan... Alhmdulliah.. aku masih merasainya sekali lagi.. harap lepas nie, aku dapat merasainye lagi...

tanggal 7/7/2011 @ 10.51 pagi... aku selamat melahirkan seorang lagi hero... genap 39 minggu, baby yang aku kandung nie.. tak sabar nak melihat dunia Allah ni... hurmmm.. Alhamdulliah, dipemudahkan segalanya.. pengalaman ini ku kutip sebagai lesson yg bernilai dalam hidup aku..

bercerita ttg kelahiran ini.. mmg kadang2 terbayang kengeriaan dan kesakitan yang teramat sangat... namun, bagi aku.. setelah melihat muka anak yg kite kandung selama ini.. bermain2 riang di dalam perut selama ini.. hilang segala kesakitannya...

start pukui 7 pagi pada 7/7 tersebut.. aku mengalami sakit2 yang kerap.. bagi aku tu sakit biasa2 je... mengeras, sakit perut.. dan sakit pinggang... tu biasala... tp kekerapan sakitnya selama 5 minit sekali.. tapi aku keraskan hati jugak untuk tidak ke hospital.. aku tak nak kene tahan wad lelama.. mmg aku alergik ngan wad kat spital tu.. hehe... tapi akibat kesakitan yang teramat tu.. dan kekerapan tu.. suami dan mak aku mendesak aku untuk ke hospital.. setelah jenuh dipaksa.. akhirnya aku dengan keterpaksaan ke hospital.. sampai je hospital... aku mengalami sakit yang teramat teruk.. hukhuk.. sampaikan aku tak tertahan nak tanggung.. tapi aku tabah jugak.. keluar saje dari kereta, tetibe aku terasa ada air keluar laju dari bawah... hukhuk.. Dengan tergopoh En.suami pegi bawak aku secepat yg mungkin ke labour room.. kebetulan plak.. hari ni mmg ramai gler org kat wad.. sampai penuh.. aku duk tahan sakit pun deme tak layan aku...

okey.. aku sampai hospital lebih kurang pukui 10.30 pagi... tibe saje kat labour room.. aku menjerit... " nurse, baby dah nak keluar" kelam kabut nurse mencari kerusi roda... tolak aku lelaju masuk bilik bersalin... tak sempat aku nak bukak segala bagai.. aku terus meneran.. mmg betoi pun.. kepala baby betoi2 kat pintu tggu masa nak teran je... habis aku dicucuk segala bagai.. aku terus teran.. tak sampai beberapa kali aku duk teran sambil menjerit.. Alhamdulliah... aku selamat melahirkan baby lelaki.. nasib baik sempat kalu tak bersalin aku atas kerusi roda... hukhuk...
Nurse tu siap cakap.. kuat jugak awak tahan sakit dari pagi tadi.. sampai je terus bersalin.. ada plak doc perempuan tu.. time aku duk teran2 tu.. boleh plak die kate mcm tak reti bersalin je.. hehe.. yele, mana taknya aku duk teran sambil kempit kaki.. mana mau baby tu nak kua.. ate, dah tak tahan sangat nak tahan sakit.. hehe.. redha je le..
Tapi.. bile tibe nak menjahit tempat luka, Ya Allah hanya tuhan saje yg tahu sakitnya.. time dicucuk ubat bius tu. huhu.. time deme jolok2 nak cuci darah dalam perut.. sakit time proses dijahit.. terbayang2 hingga jadi mimpi ngeri skrg.. huhu...

Alhamdulliah.. pengalaman ni sangat menakjubkan... pengalaman time bersalin mirul pun boleh dikatakan mudah jugak.. tapi sakit bersalin nie.. aku rase sama je.. mcm org lain jugak.. cume gaya saje berlainan.. Alhamdulliah... aku dah ada 2 hero.. mirul pun sayangkan adiknye..



Muhammad Fakhrul Mukmin Bin Shahazanor Zaki

7/7/2011 @ 10.51 am.. 2.8 kg... Hospital permaisuri bainun Ipoh

1 comment: