IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 28, 2011

sudah hari ke- 22

hoyeh...hoyeh....
hari ni, genap sudah umo Fakhrul Mukmin 22 hari... tinggai bape hari lagi nak habis pantang nie... tgh menghitung hari nih.... x sabo, sebab nak kua jenjalan... nak soping baju baby... nak soping kat Bazaar Ramadhan lagi... hahaha... and x sabo nak berpose juge... walaupon maybe dapat seminggu je berpose... janji aku merasa juge berpose tahun nie... Yihaaa.....

okey bercerita pasai berpantang nie... ha, aku nak share le sikit pasai cara aku berpantang.. aku bab pantang memantang nie, aku sangat tegas... coz aku memang nak jaga kesihatan aku demi anak2 dan aku xmo temuk2... x comey... hehehe... time kat spital aritu pun, deme bagi makan pon aku tak makan kecuali aku minum susu n makan roti.. sebab makanan yg spital bagi semua yang terlarang untuk dimakan ketika berpantang... lebih2 baru aje berjahit... so aku sangat berhati2 bab pemakanan nie... balik je umah, seminggu pertama, rutin pemakanan aku hanya nasi, ikan bilis, susu n roti... sayur pun kucai ngan sawi je... jamu2 aku tak makan lagi.. coz my baby jaundis... kene follow up ke klinik kesihatan amek darah... untuk pengetahuan kome, kalu anak jaundis mmg tidak digalakkan makan jamu-jamuan nie... coz kte breastfeed, lebih2 lagi jamu tu panas.. n tak sesuai untuk baby jaundis... seminggu pertama juge, aku bermandi manda dengan air daun... my mum kutip kat perkarangan umah, yg mmg mak suke berkebun nie... jenis2 daun hehe... aku mmg tak amek tahu... minggu ni, mmg aku selalu mengalami penin2, nak berjalan pun rase cam nak tumbang... my mum kate, darah dah banyak kua... tu yg penin tu... nak berjalan pun macam kure2... coz, aku takut terkoyak kat tmpt jahit tu... takut kene jahit balik.. sakit ooooo!!!!
minggu ke 2 berpantang... ha, time nie... aku dah mule makan jamu-jamuan... yele... tuk mendapat tenaga balik... dari anak yg pertama sampai le anak yg ke 2 aku mmg amek jamu yang same... aku amek set bersalin NR...
ha.. ni le produk aku pakai... hurm.. keberkesanan sangat terbukti... hehe... tuk mendapat balik tenaga serta mengembalikan bentuk badan time dedulu... percaya la... ha, time nie... bab2 makan nie, aku dah boleh makan ikan keli, ayam... hehe... percaya x time dalam pantang nie aku boleh makan ayam MCD huhu... sedapnye... Ais??? mmg aku tak galakkan.. org tua2 kate, makan ais boleh jadi perut buncit ato kita cepat penat... hurm... so, aku tegaskan kat sini... No AIS...AIS.... minggu ni jugak, aku dah mule berurut... mmg kaw-kaw.... sedapnye badan berurut... lebih2 lagi kat pinggang...dapat plak mak cik paberet yg ngurut... mmg rase nak urut sampai esok... haha... minggu ni aku dah mule berdikari... mandikan anak sendiri... serta masak sendiri... mmm.... jahit pun dah semakin pulih... benang pun dah tercabut...

minggu ke 3... ha time nie.. dah semakin cergas... tapi still bertungku lagi, berbekung... hurmmm... anak aku pun makin ceria dan aktif... huhu... dah pandai nak memerap... sian mak... pukui 3 pagi je musti bangun... suh mak die nie duk main ngan die.. sembang ngan die... pastu tido pun nak berpeluk... mak bukan x nak peluk syg, tapi mak x nak ajor susah nnt opah nak jaga.. nak memerap bagai... Fakhrul Mukmin, x banyak ragam... menangis pun kurang... tu le die nak memerap je le.. kadang2 mata mengantuk kene layan die.. sampai tido pun duduk.. ish..ish..ish.. anak sapa la nie....


okey, nnt upload gambo baby banyok2 ek.. skrg nie malas nak upload.. MOOD nak titon hehe....

No comments:

Post a Comment