IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Thursday, August 9, 2012

Geram

oke... skrg rase nak lempang org je.. huh.... lebih2 kat pakcik ngek tu... nasib baik la aku hormat sebagai org tua.. sabar wahai hati...

bukan menyampah.. bukan membenci.. tapi cuba lah pakcik hormat saya sebagai org melaksanakan tanggungjawab.. ni tidak, marahkan kerajaan saya plak yang ditohmahnya... di kata mcm2.. huhu.. memang mendidih gler.. kalu tak berfikir secara rasional tadi, memang nak tamatkan bantuan adik pakcik tu skrg jugak.. nasib baiklah saya tak memcampur adukkan perasaan saya ngan tugas saya...

sampai skrg saya geram je ngan pakcik, cube buang jauh2 apa yang pakcik cakap.. tapi stil terngiang2 kat telinga saya.. aduiila.. tajamnye kata2 pakcik... pakcik, pakcik kalu tak tau keje saya camne jangan cakap lebih2 boleh.. sakit hati saya... keje saya hanya memasstikan bantuan ni layak diberikan kepada org yang benar2 layak... pasai BRIM pun pakcik nak mempertikaikan.. kenapa pakcik xdapat, org lain dpat...? aih pakcik.. takkan nak amek borang, isi borang ... saya plak nak buat... ? melampau kan... bila tanya pakcik tak isi borang ke? mcm2 alasan dia bagi.. transport xde.. tggu bas sampai 2 jam.. aih, nak sesuatu kene seribu daya pakcik.. bukan semua orang nak suap kat mulut pakcik... aduillla... pastu pasai bencana, mana kebajikan tak bantu ke... aih, pakcik... kalu x bgtau mana kami nak tau.. ingat kami ni ada GPS ke... boleh hidu, boleh tau.. mana ada org miskin, kene ribut ke... kalu banjir, tsunami tu... mmg le kami tau.. tu kan bencana besar.. ni takat umah pakcik sorang je.. alahai, apa salahnye report je kat kami... tak rugi pun...

pastu boleh plak pertikaikan kerja tok sidang... aih, saya tak keje ngan tok sidang ye pakcik.. memang org kata keje kerajaan sama.. tapi perkhidmatan kami lain2 tau pakcik... serius aku panas telinga dengar semua ni.. kalau tak tau apa2, jgn buat spekulasi yang bukan2.. tu namanya fitnah tau.. berdose.. pakcik kan dah tua.. tau mana buruk baik.. alamak, takkan tu pun saya nak ajar,,., dlu time susah2 dlu, tak de plak pakcik mengeluh... oke jalani kehidupan tanpa sebrang bantuan. skrg ni nak komen lebih2.. huh. Bersyukurlah wahai pakcik...

jgn disebabkan POLITIK sesama kita bergaduh...

P/S : KERAJAAN, lepas ni tolong la janji apa2 ngan rakyat, saya nak menjawab pun boleh mendidih... kalu nak berjanji.. letakkan dasar dan syarat yg ditetapkan.. rakyat x paham... Pihak mediamassa.. tolonglah jangan iklan lebeh2.. kome tau iklankan je.. kami ni menjawab bagai nak mati.. bile cakap xboleh.. rakyat kata dalam tb cakap boleh... aduiiila....

No comments:

Post a Comment