IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 8, 2014

2 January 2014 & 3 January 2014


Assalamualaikum.....   


First experience, hantar my son pergi school. Actually, parents yg over excited. hihi. 

Anak sulung. 
 Hari pertama : Abg Maintain lagi. Sebab sesi pendaftaran je. Balik awal. 

Hari Kedua : Masuk class. Abg tgk ada budak menangis. Abg dah mula risau, and then dia duduk, aku dah mula nak kuar dari kelas. Dia terus tarik aku sambil menangis. Ok, aku kalah bab2 ni. Aku promise nak tgk dia kat depan pintu, dia kembali stabil. Bila tiba masanya, Cikgu bawak kunci, nak kunci pintu.. "cikgu kata, parents boleh balik, dia boleh handle Insha Allah. Bila Abg dengar je ayat tu kuar dari mulut Cikgu terus dia berlari sambil menjerit-jerit menangis. Perasaan aku usah cerita macammana. Terpaksa masuk kereta suh husband settle. Aku menangis. Aku tinggalkan dia, dengan esakan menangis. Sebaknya hati. 

Jam 11.30 pagi, aku sampai awal ke sekolah. Saje nak tgk anak sulung belajar macammana. Amboi, cikgu bercerita pasai kura-kura dan Arnab, dia tak diam-diam tunjukkan gaya arnab ngan kura-kura. Aku tengok budak lain semua diam kusyuk dengar cikgu bercerita. Anak aku. huh! tak diam-diam. 

Sebenarnya kagum dengan kerjaya Guru ini. Sangat-sangat sabar sebenarnya. Bila tgk anak sendiri, tak diam-diam. hehe.. 

Alhamdulillah, hari itu call mak tanya perkembangan Amirul ke sekolah, Mak kata cebik-cebik menangis itu adalah. Tak adalah teruk beria menangisnya. Alhamdulillah. 






No comments:

Post a Comment