IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Saturday, January 16, 2010

nak jadi JBI...tapi.....

kali nie aku nak citer pasai JBI...(Jurubahasa Isyarat....)
minat aku kat bahasa isyarat...dah lama dah...tercetus time aku sekolah menengah lagi..kat terengganu...aku sekolah, sekolah Intergrasi...time aku form 1-3 aku selalu je nak sembang ngan deme...dulu aku tak sangka...org pekak ni sangat friendly....ada je benda die nak sembang..siap nak amek aku jadik adik angkat la,...dan aku ada sorang member bercintan ngan sorang mamat OKU pendengaran....(mamat ni sangatle hensem, dan member aku ni...sangat la jugak cantitnye...)..dan sejak itu, aku berazam nak belajo isyarat...

sampai le aku berpindah sekolah...isyarat tak penah luput dalam ingatan...al least kalu aku jupe OKU pendengaran ni...aku tau la...ABC...hahaha....hehe..nak dijadikan citer, aku terpilih untuk belajar bahasa Isyarat...so, aku sangat happy..walaupun aku ni tak berapa pandai BI..huhu...aku berjanji nak belajar betoi2...aku nak keje..jadik JBI....

semalam kut...yin msg aku..

Yin : Ain ko nak jadik JBI x?
Aku: Jurubahasa?isyarat aku dah low....cammana?
Yin : Ala, boleh improve...boleh belajar balik...
Aku: kalu cam2 aku nak le, tp deme nak ke amek aku...ko dah pandai jelesh2...
Yin : kalu luar perak ko boleh ke?
Aku: dalam perak tak boleh ker?
Yin : bukan apa...skrg ni gaji JBI dah naik...RM 1200, ada kwsp, socso...skrg kat politeknik ungku omar dah ada aku ngan eliz, skrg ni K.Z nak JBI kat poli Shah Alam, ngan JB..nak pakai banyak JBI...ramai kengkawan MYSL tak tau gaji JBI dah naik...
Aku : kalu jauh2 aku xleh la..bkn aku x nak, tapi tu le aku pun ada tanggungjawab..huhu redha jela...
Yin : kalu kat PUO ni, ko nak ke?
Aku: nak le...aku nak koje gak..rugi je blaja lelama, kalu tak koje...lagipun mirul dah beso...
Yin : ko bila balik...ipoh???
Aku: hari rabu kut....

dan perbualan ni, berlanjutan la..BLa...bla.....

cammana?aku nak jadik JBI...nak asah balik Isyarat aku yang dah berkarat ni...huhu...sedihnyer...nak wat cammana bukan rzki aku kut kat sini....walaupun, aku doakan buat kengkawan seperjuangan...chayok...demi membantu OKU pendengaran....Amin

No comments:

Post a Comment