IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Sunday, May 23, 2010

Besarnya DugaanNya-

selamat petang semua..
dalam beberapa minggu ni..aku menghadapi pelbagai benda yang kadang kala memudarkan iman di dada dan buat emosi tak stabil...tapi aku harap, dari apa yang berlaku ni...aku akan lebih berhati2, lebih matang, mudah membuat keputusan dan lebih sabar dari sebelum2 nie...huhua
Ya Allah, bulan ni betul2 menguji kekuatan kesabaran aku...bagai jatuh ditimpa tangga (ceh!! ayat x ingat)...lepas satu2 benda terjadi...may be ada hikmah disebalik kejadian ni...Amin...

pertama sekali, 3 hari sebelum ari jadi aku...aku telah kehilangan beg wit...huik..habis jugakla RM 400 aku...eh, silap plak...RM 400 cik hubby aku...huhu...nasib bek die tak marah...tapi aku lak yang terkilan, yele sapa la yang sudi bagi duit sbnyk tu melainkan somi aku je...dan die penat2 masuk utan..aku lak buat hilang wit tu...sob2..sangat sedey....

kedua, baru2 ni aku menerima surat dari Lembaga Hasil dalam Negeri...ni hasil dari pertukaran nama rumah dari mak kepada aku...so, aku kene la bayo RM 800 kat deme...mana nak aku cekau duit nie...

ketiga, lepas kehilangan beg wit..nak wat ic, lesen, kad bank...semua pakai wit...RM 400 yang hilang tu la...harta yang aku ada sementara nak dapat gaji lagi...aduh!! mana aku nak carik wit nie...nasib bek, aku ada tmpt mengadu..hanya mak menjadi sasaran aku...hehe...wat ic kene bayo RM 110...(banyak tuh!!), pastu wat lesen RM 20...sib bek sikit aje...
herm...bulan depan ni plak...roktek kete cik hubby aku nie...mati plak...sib bek kete tu tak berutang..kalu tak jenuh jugak la...nak budget wang ringgit nie...

p/s : lepas ni..kene lebih berhati2..sesapa yang amek beg wit aku warna pink (baru beli tu) pulangkan la balik...aku nak wit RM 400 balik hehehehe....sayonara...

No comments:

Post a Comment