IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Monday, February 28, 2011

Doa Hambamu...

Ya Allah..
Ya Rahman, Ya Rahim.....
Dengan serendah-rendah hati ini, aku bersujud kepadamu memohon agar ampunkanlah segala dosa-dosaku yang pernah aku lakukan dari dulu hingga kini. Aku sebagai hambamu yang kerdil lagi hina ini, tidak pernah lari dan seringkali melakukan laranganmu tidak kira besar ataupun kecil.
Berikanlah aku cahaya dan hidayah petunjukmu agar aku boleh menjadi hambamu yang taat dalam menjalankan amal ibadahmu supaya ibadahku sempurna dan ikhlas.

Ya Allah, Ya Tuhanku...
Jadikanlah aku isteri yang patuh kepada Suamiku dan ibu yang mithali untuk anak-anakku. Jadikanlah aku anak yang baik dan solehah kepada ibubapaku. Dan jauhkanlah aku dari nodaan syaitan yang direjam dan dilaknat Oleh Mu Ya, Allah.
Murahkanlah rezekiku, berikanlah aku pekerjaan yang halal dalam membantu suamiku pengurusan rumahtangga dan masa depan yang cemerlang. Berkati dan rahmatilah rumahtangga kami agar ianya kekal bahagia hingga ke hujung nyawaku.

Ya Allah, Engkaulah yang maha pemurah lagi maha penyayang.
Berikanlah suamiku cahaya keimananmu kepadanya agar ia ampu menjadi hambamu yang bertakwa, anak yang soleh kepada ibubapanya, contoh yang baik kepada anak-anak serta mampu menjadi ketua keluarga yang penyayang. Kurniakanlah aku anak-anak yang soleh serta solehah agar menjadi insan yang berguna di kemudian hari.

Ya Allah, aku memohon kepadamu...Berikanlah cahaya petunjukmu kepada kedua-dua ibubapaku tidak kira di dunia mahupun di akhirat. rahmatilah roh2 mereka agar tenang mereka di sana.

Ya Rabbal Alamin.

No comments:

Post a Comment