IKATAN CINTA KAMI

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Thursday, January 31, 2013

Bersediakah?

salam... Selawat ke atas Nabi. 

Alhamdulliah, masih di beri peluang untuk terus bernafas di bumi Mu Ya Allah. Untuk terus melakukan IbadahMu... syukur Alhamdulliah.

Setiap pagi menjadi amalan aku selepas solat subuh , aku pasti membuka Tv untuk menonton rancangan Bismillah dan Motivasi pagi. Ye, aku akui aku memang perlu dimotivasikan setiap pagi, agar aku melangkah kaki ke tempat kerja dengan keadaan bersedia untuk melakukan tugas dengan ikhlas. Yele, hampir 2 tahun aku keseorangan di Bumi Teluk Intan ni, tanpa suami.. tanpa anak2.. tanpa parents.. hanya kawan2 yang baik yang sentiasa memberikan keceriaan kepada aku. Terima Kasih Allah.

Sejak akhir2 ni.. ada saja berita kematian yang terpapar di Muka televisyen, di akhbar, malah di FB. Baru2 ni terbaca dekat blog, rentetan kisah saat kematian suami tercinta. Ya Allah, aku yang membaca pun boleh menitik air mata, apa tah lagi dia yang menghadapi saat itu.. Tabahkan hati dia untuk menghadapi saat kehilangan itu.. Yg Pasti janji Allah itu PASTI.

Bersediakah aku?? memang kalu diikutkan aku memang tidak bersedia.. bukan kerana masih tidak berpuas untuk enjoy di muka bumi ni. Tapi aku rasa masih tidak cukup lagi amal ibadah yang dilakukan... men top up pahala untuk dosa-dosa yang pernah aku lakukan. Ya Allah, kerdilnya aku di sisi Mu...

bersediakah aku untuk terima kehilangan? Yang pasti, sakitnya kehilangan org yang tersayang.. siapa nak berpisah dengan org yang kita syg... tapi sudah menjadi lumrah kehidupan, yang hidup pasti mati... sedangkan 1st time aku berpisah dengan anak2 pada 6/3/2011 dlu pun.. hanya berpisah jarak antara 2 daerah sahaja..hampir separuh nyawa aku pergi.. apatah lagi kehilangan untuk selama2nya berpisah antara dua alam. Ya Allah... tapi tu la aku katakan... anak2, suami.. keluarga... makabah.. kawan2.. dunia ni hanya pinjaman sahaja... tiada yang kekal...


hanya gambar pengubat rindu. setiap jumaat pasti mereka berdua menanti di muka pintu. mak rindukan hero2 mak...

No comments:

Post a Comment